עסקיםשיווק דיגיטלי

קידום אתרים SEO

אם הגעתם לקרוא את זה, אז כנראה שיש לכם אתר אינטרנט בכל תחום שהוא או חנות וירטואלית שזקוקה לקידום אורגני.

אימרה ששמעתי פעם ממומחה לשיווק דיגיטלי: "אתר אינטרנט משול לפלייר שתקוע על עץ באמצע הג'ונגל".

אף אחד לא יראה אותו אם לא יבוצעו פעולות אקטיביות לקידום שלו.
ניתן לקדם אתרים בהרבה צורות אבל בגדול ניתן לחלק את זה לשניים:

  • קידום ממומן (נקרא גם PPC, שפרושו Pay Per Click)
  • קידום אורגני (שנקרא גם SEO שפירושו- Search Engine Optimizaton)

הקידום הממומן יכול להיות מאד אפקטיבי אבל גם מאד יקר ולכן האסטרטגיה שיווקית הבסיסית ביותר בשיווק דיגיטלי היא לבנות תמהיל של קידום ממומן וקידום אורגני. יש בעלי אתרים שמעדיפים להתחיל רק עם קידום אורגני משיקולי תקציב אמנם אבל גם משיקולים של טווח ארוך, להלן ההסבר:

קידום ממומן – "משלמים היום ומקבלים היום" – על כל קליק שגוגל מביא לאתר שלכם אתם משלמים מספר שקלים (יכול גם להגיע לעשרות רבות של שקלים על כל קליק! , ותעשו את המכפלות…

קידום אורגני – "משלמים היום מעט ומקבלים הרבה בעתיד" – התשלום לא הולך ישירות לגוגל אלא לחברת קידום אתרים שתקדם את האתר שלכם בד"כ בתשלום חודשי קבוע (משתנה עפ"י גודל האתר וכו'), התגמול לעומת זו מגיע מגוגל אבל מספר חודשים אח"כ בדמות של תנועה (Traffic) לאתר. ככל שמשך הקידום ארוך יותר ואיכותי יותר, כך כמות התנועה לאתר שלכם תגדל.

במונחים עסקיים של ROI (החזר השקעה) – לקידום האורגני ROI מאד גבוה, אבל לוקח הרבה זמן. קידום ממומן – ROI סביר/נמוך אבל מייד.

איכות הקידום אתרים = איכות ורלוונטיות התנועה לאתר

אתם אמנם חייבים לדאוג שיהיו גם כניסות לאתר שלכם, אבל כדאי גם שהן תהיינה כמה שיותר רלוונטיות, ובשביל שזה יקרה אתם צריכים מקדם אתרים מקצועי כי זו מיומנות שלוקח דיי הרבה זמן ללמוד ולהתמקצע בה.

מקדם מקצועי ידאג לגרום לגוגל לרצות להציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש (SERP – Search Enging Results Page) וגם לגרום לגולשים לרצות ללחוץ על "המודעה שלכם" (שזה למעשה התוכן שלכם באתר).

אז מהו בעצם קידום אתרים 

אם עוד לא שמעתם את המונח SEO, הגיע הזמן. SEO זה אופטימיזציה של מנוע החיפוש של גוגל אל מול האתר או במילים אחרות, איך לגרום לגוגל לראות את האתר כרלוונטי בכל פעם שמישהו מחפש מוצר או שירות שהאתר שלכם מציע. SEO זה קידום אתרים והוא מתבצע על בסיס ביטויי מפתח. זה אומר שקודם כל צריך לערוך מחקר אילו ביטויים הכי מחופשים בגוגל ובמה מהם הכי כדאי להשקיע. לאחר שמקבלים תשובה על השאלה הזו צריך להתחיל ולקדם את הביטויים מה שאומר להטמיע אותם בתוך האתר בצורה כמה שיותר טבעית ולבצע פעולות שונות לקודם האתר.

פעולות קידום בתוך האתר (מקדמי אתרים קוראים לזה – On Page SEO)

הנה כמה פעולות שאתם צריכים לעשות באתר שלכם אם אתם רוצים לעשות קידום אתרים איכותי. אתם צריכים לכתוב תיאורי עמודים ותאורי כותרת ואת זה אתם צריכים לעשות במקומות המיועדים לכך. בנוסף, אתם צריכים למלא את האתר בתוכן רלוונטי, תוכן איכותי שיגרום לגולשים לרצות לקרוא מה שאתם כותבים ובתוך התוכן הזה צריכים להתחבא בטבעיות ביטויי המפתח.

אתם צריכים להעלות תמונות איכותיות וצריכים לוודא שהן לא כבדות מידי כדי שהאתר יהיה מהיר כי גם זה פרמטר שגוגל לוקח בחשבון כשהוא מחליט מה להציג לגולשים. יש עוד פעולות שונות שצריך לעשות וזה כמובן רק על קצה המזלג.

פעולות חיצוניות (מקדמי אתרים קוראים לזה –  Off Page SEO)

קידום אתרים כולל גם פעולות חיצוניות לאתר כשהעיקרית שבהן היא יצירת קישורים פנימיים. גוגל רואה את הקישורים לאתר כהמלצות עליו, ובהתאם הוא מקדם אותו.

תחום הקידום של אתרי אינטרנט כולל עוד אין ספור פעולות אופטימיזציה שונות שכדאי לדעת איך לבצע אותן. חשוב לדעת שאין קיצורי דרך בקידום של אתר, וכל מיני הצעות מפוקפקות ושיטות "מהירות" לקידום אתר ברוב המקרים יזיקו לו יותר מאשר יועילו לו. אל תתפתו ותעשו את הדברים כמו שצריך.

כתבות קשורות

Back to top button
דילוג לתוכן