שיווק דיגיטלי

כל מה שצריך לדעת על שיווק דיגיטלי 2022

מגמות בשיווק דיגיטלי

שנת 2022 ובעיקר ההתחלה שלה, ,תסמל את סופה של תקופה שבהרבה מובנים אף אחד לא ירצה לזכור (בתקווה כמובן). מגיפת הקורונה שינתה אותנו ואת ההרגלים שלנו, ודברים שהיינו עושים בדרך מסוימת בעבר אנחנו עושים ונעשה בדרך אחרת.

הצד החיובי של העניין הוא הטרנספורמציה הדיגיטלית. יש לא מעט פעולות שהיו בעבר מתקיימות רק באופן פיזי והיום כמו גם בשנת 2022 כולה והלאה, הם יהפכו להיות דיגיטליים. הכוונה כמובן להזמנת אוכל, למופעי תרבות דיגיטליים, ללימודים מקוונים, לרכישות של מוצרים שונים שרק ילכו ויתעצמו באינטרנט ובכלל, אנשים ילכו ויתכנסו לעצמם ויעשו המון דברים באופן וירטואלי בלי לזוז מהכיסא.

מה הפועל היוצא של זה? הפועל היוצא הוא כמובן שיווק דיגיטלי מאסיבי יותר. אם הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים יותר ברשת אז המפרסמים יכוונו יותר לשם. גם ככה היום רשת האינטרנט היא זירת התגוששות לא פשוטה עבור מפרסמים, אבל בשנת 2021 והלאה, זה יהיה מורגש עוד יותר.

מגמות שילכו ויתעצמו בשנת 2022

אז שיווק דיגיטלי הוא מושג שיהיה שגור יותר ויותר בפיהם של בעלי העסקים והמפרסמים ב-2022 והנה כמה מגמות שילכו ויתעצמו בעולם השיווק הדיגיטלי שכדאי לשים לב אליהם:

  • פעילות משמעותית יותר ברשתות החברתיות – בתחילת דרכן של הרשתות החברתיות, הן שימשו בעיקר לשיתוף חוויות. עם הזמן הן הלכו והפכו גם כלי שיווקי מדהים בעיקר בגלל היכולת לטרגט באמצעותן, ובשנת 2022 השיווק הדיגיטלי יתמקד לא מעט ברשתות החברתיות. האינטראקציה תהיה גבוהה יותר ולא תכלול רק פרסום ומצד הלקוח השארת פרטים, אלא בקשת מפרטים טכניים, הצעות מחיר ועוד שלל דברים בין הקונה ובין המוכר שיתנהלו על גבי הרשת. הרשתות החברתיות יהפכו עוד יותר לאמצעי ישיר למענה עבור לקוחות מתעניינים או קיימים.
  • פעילות עסקית אינטנסיבית יותר מהנייד – המכשירים הניידים ובעיקר הסמארטפונים והטאבלטים, הולכים והופכים לכלי עסקי שכדאי מאוד לשים לב אליו. סביבת העבודה השתנתה בגלל הקורונה ומגמת העבודה ממקומות שנחשבים עדיין ללא שגרתיים כמו הבית תלך ותגבר, והמכשירים הניידים יהיו יותר ויותר בשימוש גם לצרכים עסקיים. שיווק דיגיטלי בהקשר הזה יהיה חייב להתמקד גם במכשירים הללו.
  • מפגשים במרחבים דיגיטליים – גם כשהקורונה תהיה כבר איזה שהוא זיכרון רחוק, היא תישאר איתנו בשינויים שהיא יצרה. אחד מהם הוא המפגשים במרחבים הדיגיטליים, ולא מדובר רק על פגישות פנים אל מול פנים בזום. גם תערוכות, כנסים ומפגשים רבי משתתפים אחרים יהיו קיימים בעידן פוסט קוביד 19, והם יצטרכו שיווק בהתאם.
  • אוטומציות – עוד מגמה שתלך ותגבר ככל הנראה ב-2022 היא מגמת האוטומציה. אוטומציה יכולה כידוע להיות מאוד יעילה אם עושים בה שימוש נכון, היא יכולה להיות מהירה, חוסכת זמן וכאב ראש, ומביאה לתוצאות הנכונות. באופן כללי תהיה פחות מעורבות של אנשים בתהליכי שיווק ויותר אוטומציות שעובדות מעצמן.

יותר כסף לשיווק!

אולי מעל לכל בכל מה שנוגע לשיווק דיגיטלי ול-2022 ובעיקר לתחילתה, יתפנה יותר כסף לשיווק באינטרנט. תקציבים שהיו מיועדים לטיסות, לכנסים בחו"ל, לתערוכות ולפעילויות עסקיות שונות שלא ניתן לקיים יופנו לשיווק הדיגיטלי.

שיווק דיגיטלי הולך והופך לבעל משקל משמעותי יותר ככל שעובר הזמן ושנת 2021 תהיה משמעותית מאוד בעניינו. התחרות תלך ותגבר ומי שינצח הוא המקצועי ביותר והעקבי ביותר.

מי שמנהל עסק או את השיווק שלו, כדאי שימצא לו חברה מקצועית ואמינה לשיווק דיגיטלי, כזו שתוכל לעמוד באתגרים השונים וביעדים השונים כדי להביא את העסק שלו למקום הנכון.

כתבות קשורות

Back to top button
דילוג לתוכן