שיווק דיגיטלי

השפעת הקורונה על אתרי מסחר אלקטרוני בארץ ובעולם

המסחר האלקטרוני (eCommerce) שינה את פניו. נגיף הקורונה פרץ לחיינו בתחילת 2020 ושינה אותם מהקצה אל הקצה. אם היינו רגילים לצאת מהבית בלי הפרעה ובלי שמישהו יגיד לנו לאן מותר לנו ללכת ולאן ללכת, התחלנו להתרגל למשהו אחר. אם לפני כן היינו מתקהלים ללא כל בעיה ובלי שמישהו אמר לנו על זה משהו, הקורונה הכריחה אותנו לא להיפגש ולא להיות בקרבת אנשים.

גם בכל מה שקשור לקניות ההרגלים שלנו השתנו, פשוט כי תקופות ארוכות לא היו חנויות פיזיות. אם בעבר בשביל לקנות משהו היינו מתארגנים ליציאה מהבית, עוברים חנות אחרי חנות עד שהיינו מוצאים מה שאנחנו צריכים ובמחיר שמתאים לנו, בזמן הקורונה התרגלנו לקנות און ליין.

הפריחה של המסחר האלקטרוני

אתרי מסחר אלקטרוני עשו קפיצה גדולה מאוד בפעילות שלהן בזמן הקורונה, ונראה שהמגמה הזו רק תלך ותעלה גם אחרי. כמות הכניסות לאתרי המסחר הללו הלכה וגדלה, ובמרבית האתרים הללו הרכישות עלו במאות אחוזים או יותר. לאתרים הללו יש דרישה הולכת וגוברת מה שאומר שהבעלים שלהם צריכים להגדיל את כוח האדם מאחורי הפעילות (אריזה, משלוחים וכו') צריכים אולי להגדיל את שטח האחסון באתר, לעדכן אותו יותר, ואם החנות היתה בחצי משרה, יכול מאוד להיות שהפעילות בה כבר מעסיקה ב-100% את בעליה.

התחרות הלכה וגברה…

עם עלייתם המטאורית של אתרי אי קומרס גברה גם התחרות בין האתרים הללו. אם פעם הזירה הווירטואלית לא היתה עמוסה במיוחד ולכל עסק היו כמה מתחרים בודדים, היום יש כבר לכל עסק כמעט עשרות ולפעמים מאות מתחרים. זה קורה בגלל שאתרי מסחר אלקטרוני רבים היו גיבוי לחנות פיזית אבל הקורונה גרמה לכך שהחנויות הפיזיות נסגרו והפעילות בזירה הווירטואלית עלתה וגם כי רבים שלא חשבו על זה לפני כן, החליטו להיכנס לעולם הווירטואלי כי ראו את ההצלחה.

זה הפך את התחרות להרבה יותר קשה ולכזו שמצריכה הרבה יותר עבודה. מי שהבין את זה במהירות גם הגיב לכך במהירות ומהר מאוד הגיע למקומות אליהן הוא רצה להגיע, ומי שלא הבין שהעולם השתנה בגלל הקורונה וזירת האונליין היא זירת המסחר המרכזית, נפגע מהר מאוד.

לקדם את החנות כל הזמן

התוצאה של כל מה שנכתב כאן, היא שצריך לקדם חנות כל הזמן. אתרי מסחר אלקטרוני צריכים לקבל את היחס להם הם ראויים בכדי שהם יפרנסו טוב את בעליהם. הנה כמה דרכים בהם אפשר לקדם אתר אי קומרס ולהגדיל בו את המכירות:

  • קידום אורגני – קידום של ביטויים רלוונטיים ובעלי נפח חיפוש גבוה בשביל לקבל כמה שיותר כניסות.. קידום אורגני או בשמו השני – SEO מצריך סבלנות אבל הסבלנות משתלמת.
  • קידום ממומן – קידום ממומן הוא דרך לראות תוצאות במהירות. המדובר הוא על תשלום על כל הקלקה על המודעה וניהול קמפיין פרסום כדי לקבל כמה שיותר כניסות מגוגל.
  • רשתות חברתיות – ברשתות החברתיות אפשר לקדם מותג ואפשר ליצור אינטראקציה עם הגולשים. אפשר גם לעשות קמפיין ממומן ואפשר לטרגט את המודעות בצורה מדהימה.

מי שרוצה לקדם את החנות שלו ולהגדיל מכירות צריך קודם כל לפנות לחברה מקצועית ואמינה שתעשה עבורו את זה בצורה מקצועית.

כתבות קשורות

Back to top button
דילוג לתוכן