טכנולוגיהכלליעסקיםשיווק דיגיטלי

נכסים דיגיטליים – מורה נבוכים

נכסים דיגיטליים הם למעשה סוגים שונים של נכסים וירטואליים הקיימים במרחב הדיגיטלי. נכסים אלו יכולים לכלול דברים כגון:

  1. דומיינים (שמות מתחם – Domain names)
  2. מוניטין דיגיטלי (דפי אינטרנט, עמודי פייסבוק, ערוצי יוטיוב פופולריים, עמודי אינסטגרם וכדומה)
  3. קנייניים רוחניים דיגיטליים (תוכנות, אפליקציות, משחקים, ספרים דיגיטליים) וכו'
  4. נפט דיגיטלי (NFT) – נכסים דיגיטליים ייחודיים ובלתי הדירים המייצגים בעלות על פריטים וירטואליים.
  5. קריפטו מטבעות (ביטקוין, אתריום וכו')
  6. מסדי נתונים דיגיטליים

בד"כ כשמדברים על "נכסים דיגיטליים" כיום מתכוונים לנכסים דיגיטליים מסוג אתרי אינטרנט, עמודי פייסבוק, עמודי אינסטגרם, שמות דומיינים וערוצי יוטיוב. אלו הפכו בשנים האחרונות לנכסים יקרי ערך במרחב המקוון. אלה נכסים וירטואליים אשר במידה רבה מהווים את הבסיס העסקי והמוניטין של חברות ויזמים בעידן הדיגיטלי.

אתרי אינטרנט ממלאים תפקיד מרכזי עבור העסקים, הארגונים והיחידים המקימים אותם. אתר יכול לשמש כחלון הראווה של העסק, ערוץ מכירות ישיר, כלי שיווקי וגם פלטפורמה לצבירת קהל לקוחות ומנויים. בנייה וקידום של אתר איכותי, מונגש ונוח לשימוש הם הבסיס להצלחה עסקית במרחב המקוון.

עמודים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, גם הם יכולים להוות נכסים דיגיטליים משמעותיים. עמודים עם קהל עוקבים גדול ופעילות איכותית ורלוונטית יכולים להפוך למותג עצמאי ולמנוע מכירות ישירות או להוות כלי שיווק עבור מוצרים ושירותים אחרים. היכולת לגייס ולהתחבר לקהילה דיגיטלית גדולה היא בעלת ערך רב לחברות ועסקים רבים.

שמות דומיין ייחודיים ורלוונטיים למונחים חמים בתחומים שונים יכולים להיחשב גם הם כנכסים דיגיטליים. אנשים ועסקים רבים מוכנים לשלם סכומי כסף גבוהים על מנת לרכוש שמות דומיין ייחודיים ורלוונטיים לתחום העיסוק שלהם.

ערוצי יוטיוב פופולריים עם מאות אלפי או מיליוני מנויים ומיליוני צפיות הם דוגמא נוספת לנכסים דיגיטליים יקרי ערך. ערוצים כאלה מהווים פלטפורמה עם קהל צופים אדיר אשר מייצרת הכנסות מפרסומות, חסויות וזכויות יוצרים. בעלי ערוצים פופולריים יכולים להפוך למותג תוכן בפני עצמו עם הכנסה משמעותית.

בניית נכסים דיגיטליים מסוג זה דורשת מאמץ ממושך ועבודה סדורה. יש לפתח תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין באופן עקבי, לקדם את הנכסים השונים לחשיפה מרבית ולנהל אותם באופן מקצועי. בנוסף להשקעת משאבים בפיתוח התוכן והקמתו, חשוב גם להתמקד בקידום ובשיווק הנכס באמצעות כלים שיווקיים שונים כגון קידום אורגני, שיווק ממומן, שיתופי פעולה וכדומה.

הערכת השווי הכלכלי של נכסים דיגיטליים מסוג זה יכולה להיות מורכבת ומבוססת על מגוון רחב של פרמטרים. עבור אתרים, פרמטרים כמו היקף התעבורה, מקורות ההכנסה, רווחיות, אחוזי המרה ומכירות יהיו משמעותיים. בעמודי רשתות חברתיות, גודל הקהל, היקף המעורבות של הקהל, סוג הקהל ואיכותו יקבעו את השווי. לגבי ערוצי יוטיוב, הפרמטרים יכללו מספר המנויים, צפיות החודשיות, הכנסות מפרסום וחסויות ועוד.

בניית נכסים דיגיטליים יכולה להתאים למגוון רחב של יזמים, משקיעים ועסקים. יזמים ויוצרי תוכן יכולים לנצל את הידע והיכולות שלהם על מנת לבנות ערוצי תוכן מוצלחים הופכים למותג בפני עצמו. עסקים יכולים לבנות נכסים דיגיטליים על מנת להגביר את החשיפה והשיווק של המותג והמוצרים שלהם. משקיעים יכולים לזהות הזדמנויות להשקעה בעסקים או פרויקטים שבונים נכסים דיגיטליים משמעותיים.

ניהול נכסים דיגיטליים מסוג זה דורש מיומנויות מגוונות כמו יצירתיות, חשיבה עסקית, יכולות שיווק ותקשורת איכותית. כמו כן, יש חשיבות רבה להבנה וניהול של אסטרטגיית התוכן והקהלים, שימור קהל המעריצים והרחבתו, יכולת פעילות רב-ערוצית בפלטפורמות השונות ומיומנויות ניתוח נתונים על מנת לקבל החלטות מושכלות.

לפני שמתחילים בפרויקט של בניית נכס דיגיטלי חשוב להבין היטב את התחום והקהל היעד. יש לערוך מחקר מעמיק על התחרות, הטרנדים והדרכים להצליח בתחום הספציפי. בנוסף, חשוב לבנות תכנית עסקית סדורה שכוללת תקציב, יעדים ואסטרטגיה ברורה. יש להפנים שבנייה של נכס דיגיטלי איכותי עם קהל משמעותי הוא תהליך איטי ומאומץ שעלול לארוך שנים.

בשנים האחרונות היו גם נסיונות הונאה שנקשרו בנכסים דיגיטליים, (לדוגמה: כתבה באתר כאן) היו שניצלו את חוסר ההבנה של אנשים תמימים ומכור להם נכסים דיגיטליים שהיו שווים מעט בסכומים גבוהים בהרבה משוויים האמיתי. לכן למי שפחות מבין בתחום ומעוניין לרכוש או להשקיע בנכס דיגיטלי, להתייעץ לפני ביצוע פעילות ההשקעה.

ישנם גם חברות המתמחות בניהול נכסים דיגיטליים, חברות אלו דואגות לניהול השוטף גם ברמה הטכנית אבל גם ברמת התוכן (עדכון, מענה לתגובות וכו'). חברות אלו גובות בד"כ סכום קבוע לניהול או אחוז מסוים מרווחי הנכס ולעיתים גם וגם. אם אתם מתכוונים לרכוש נכס דיגיטלי ולתת אותו לחברה שתנהל עבורכם, בידקו היטב שבשורה התחתונה אתם נשארים עם רווח.

כתבות קשורות

Back to top button