שיווק B2Bשיווק דיגיטלי

מיקרו קופי – המדריך למילים הקטנות שעושות את ההבדל הגדול

Micro Copy - Short Guide

מה זה מיקרו קופי ומה המטרה שלו?

מיקרו קופי הם המילים/ המשפטים/ הניסוחים/ ההסברים המתייחסים לפעולות של משתמשים בממשק הדיגיטלי.

המילים המופיעות על גבי כפתורים, כותרות, הודעות שגיאה, ואישור, הסברים על שדות מילוי וכו', כל אלה הם חלק מחווית המשתמש בדיגיטל ומטרתם לעזור למשתמשים להתמצא באפליקצייה/ אתר אחרי שכבר נחתו בהם והתחילו להשתמש.

בחירת מילים נכונה ומעניינת לכפתורים הפשוטים או לטקסטים החוזרים על עצמם תעזור להנעה לפעולה טובה יותר של המשתמשים, תסייע בבניית המותג והאמון בו, תבהיר אי הבנות ותמנע תקלות.

מיקרו קופי אמור לייצר חיבור רגשי/ הזדהות של המשתמש עם המותג. כאשר המיקרו קופי הוא טוב וייחודי נוצר בידול של המותג עד כדי בניית זהות ואישיות מותגית.

חשוב לציין כי בשונה מקופירייטינג שהוא טקסט מכירתי – שיווקי שמטרתו להביא לקוחות/ לידים, מטרת המיקרו קופי היא לעזור למשתמש לבצע פעולה בממשק הדיגיטלי. זה אכן יכול לשפר את ההמרות והמכירות אבל זאת לא המטרה העיקרית.

בנוסף, מיקרו קופי הוא כלי חשוב מאוד להצלחת הממשק הדיגיטלי, אך הוא לא יכול להיות תחליף לאפיון ממשק טוב. ככל שהמיקרו קופי יהיה טוב אם המסך יאופיין בצורה לא טובה הוא לא תמיד יעזור למשתמשים להתגבר על הבעיות.

5 טיפים לכתיבת מיקרו קופי מוצלח

כתיבה ספציפית לחוויה ולא כתיבה כוללנית – כתיבה מוצלחת צריכה להתייחס לחוויה הספציפית של המשתמש ולא להיות כזאת שתתאים לכל מקרה. לדוגמה הטקסט על כפתור "לפרטים נוספים" או "קרא עוד" הוא משעמם וגינרי מדי ויכול להתאים לכל ממשק בכל מצב.

כדאי לחשוב על חלופה שתגרום לקוראים להמשיך ולקרוא את ההרחבה של הטקסט באופן מדוייק יותר. לדוגמה באתר תיירות שמציע חבילות חופשה בארץ או בחו"ל על הכפתור אפשר לכתוב "בא לי חופשה". זה יגרום למשתמש להבין שיודעים מה הוא הכי רוצה ואת הערך שהוא עומד להפיק מהמשך הקריאה וכך יגרה אותו להמשיך לקרוא.

שפה בגובה העיניים – הטקסטים במיקרו קופי צריכים להיות פשוטים ונעימים. השפה צריכה להיות טבעית, כמו שאנחנו מדברים ביום יום. שפה גבוהה ומילים שאנחנו לא משתמשים בהם ביום יום תגרום לרשמיות יתר ולריחוק עם המשתמשים.

הדרך הכי טובה לדעת אם הטקסט הוא טבעי היא להגיד אותו בקול רם. אם המשפט יישמע טבעי גם כשאתם אומרים אותו ולא רק קוראים אותו הוא כנראה מתאים למיקרו קופי.

ככל שהשפה בממשק תהיה "מדוברת" יותר כך המשתמשים יגיבו אליו טוב יותר.

דמיינו כאילו אתם המשתמשים – חשוב מאוד להבין שהמשתמש שרואה את הממשק בפעם הראשונה לא מבין את מה שאתם מכירים ויודעים כנראה בעל פה. זה אומר שלעיתים צריך להסביר ב"שפה רגילה" ולא בשפה מקצועית גם דברים שנראים מובנים מאליהם. צריך לנסות ולהבין מה חשוב למשתמש, איפה הוא יכול להיתקע, מה עלול לבלבל אותו או אפילו לעצבן אותו. אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים לשים את עצמכם במקום המשתמשים הכי בטוח יהיה לתת לקבוצת מיקוד להשתמש בממשק ולהבין מה התשובות לשאלות האלה.

נשים או גברים – אם הממשק שלכם מיועד לנשים או ברובו לנשים כתבו בלשון נקבה ולהיפך אם מדובר בממשק המיועד לגברים. אם הממשק שלכם נועד לשני המינים מומלץ לנסח את הטקסטים בדרך שתתאים לשני המינים או עברו לכתוב ברבים, זה תמיד מצליח. אפשר גם לכתוב בשמות פעולה כמו: התחברות, הרשמה וכו'.

קצר, קולע ומשעשע – הקשב של המשתמשים הולך ופוחת. הם עושים מספר פעולות בבת אחת גם תוך כדי שימוש בממשק שלכם. לכן אין להם זמן לקרוא טקסטים ארוכים או סיפורים. חשוב לכתוב טקסטים שיהיו קצרים ושיובנו כבר בקריאה הראשונה. מסרים פשוטים, ברורים וענייניים יחסכו אנרגיה מיותרת מצד המשתמשים שלכם ויבטיחו את חזרתם להשתמש בממשק.

רצוי וכדאי שמיקרו קופי יהיה מצחיק ומשעשע (במיוחד במסכים בהם רוצים להנעים את זמן ההמתנה של המשתמשים) ,אך אם מדובר בממשק שמשתמשים בו ברמה היומיומית מומלץ לא להגזים, זה עשוי להימאס ואף לעצבן את המשתמשים.

הכי חשוב- כדי שהמיקרו קופי יהיה מוצלח ולא צורם יש לשמור על שפה שתהיה אותנטית ומתאימה לאופי המותג.

מיקרו קופי מתכתב היטב וקשור גם לתחום חווית המשתמש ומממשקי משתמשים UX, כיתוב קצר, ברור ומניע לפעולה יכול לחולל פלאים לחווית המשתמש להגביר אמון, ולשפר יחסי המרה (Conversion Rate)

הכותב הוא מומחה לכתיבת מיקרו קופי וחווית המשתמש, במידה ותרצו לקבל ייעוץ ראשוני ללא התחייבות מצדכם בנושאים אלו, אתם מוזמנים להשאיר פרטים וגיל יחזור אליכם בהקדם:

    אולי יעניין אותך גם – מצגת בנושא UX וכתיבת מיקרו קונטנט מתוך האתר SlideShare:

    כתבות קשורות

    Back to top button
    דילוג לתוכן